Sport.pl

Kubica jedzie w Monako Z czuba i z troską patrząc w niebo

Będzie czy nie będzie padać? To pytanie przed Grand Prix Monako zadawali sobie wszyscy - kierowcy i inżynierowie teamów F1, widzowie oraz specjalny wysłannik Sport.pl i Zczuba.pl. Padało, a potem przestało. Częściowo dzięki temu Robert Kubica zajął drugie miejsce.
Odśnież

Koniec Klasyfikacja końcowa:

1. Lewis HamiltonMcLaren
2. Robert KubicaBMW Sauber
3. Felipe MassaFerrari
4. Mark WebberRed Bull
5. Sebastian VettelToro Rosso
6. Rubens BarrichelloHonda
7. Kazuki NakajimaWilliams
8. Heikki KovalainenMcLaren
9. Kimi RaikkonenFerrari
10. Fernando AlonsoRenault
11. Jenson ButtonHonda
12. Timo GlockToyota
13. Jarno TrulliToyota
14. Nick HeidfeldBMW Sauber
Nie ukończyli: Adrian Sutil (Force India, Nico Rosberg (Williams), Nelson Piquet (Renault), Giancarlo Fisichella (Force India), David Coulthard (Red Bull), Sebastien Bourdais (Toro Rosso)

76. okrążenie Koniec! Hamilton pierwszy, Kubica drugi, Massa trzeci!

74. okrążenie Nic się tu już raczej nie zmieni. Wygra Hamilton i zostanie nowym liderem klasyfikacji kierowców. Gdyby Raikkonen nie wpadł na Sutila miałby 5 punktów i utrzymałby prowadzenie.

71. okrążenie Raikkonen wraca na tor na 9. miejscu. Tymczasem Sutil niemal we łzach. Oficjalny komentarz Yahoo Sports o Raikkonenie, który wjechał w Sutila: Raikkonen, ty idioto.

Kolejność w czołówce: Hamilton, Kubica, Massa, Webber, Vettel, Barrichello, Nakajima, Kovalainen.

69. okrążenie Raikkonen i Sutil w boksie. Mechanicy zakładają Finowi nowy nos. Tymczasem dla Sutila to koniec wyścigu. Nie będzie więc sensacyjnego czwartego miejsca dla kierowcy Force India.

68. okrążenie Raikkonen stracił panowanie nad bolidem i uderzył w tył samochodu Adriana Sutila. Fin stracił przednie skrzydło. Obaj kierowcy muszą zjechać do boksu.

67. okrążenie Samochód bezpieczeństwa zjeżdża z toru. Do końca wyścigu 11 minut, więc na pewno wyścig skończy się przed 78. okrążeniem.

65. okrążenie Zdublowani kierowcy mogę teraz wyprzedzić samochód bezpieczeństwa i odzyskać okrążenie. Dzięki temu za samochodem bezpieczeństwa po neutralizacji będą jechać liderzy wyścigu.

Kolejność w czołówce: Hamilton, Kubica, Massa, Sutil, Raikkonen, Webber, Vettel, Barrichello, Nakajima, Kovalainen.

62. okrążenie Na szesnaście okrążeń przed końcem wyścigu Rosberg rozbił swój bolid! Szczątki walają się po całym torze, na szczęście kierowcy nic się nie stało. Wyjeżdża samochód bezpieczeństwa.

Korespondent przewidywał 3 miejsce Kubicy, ale wcale mu nie jest głupio - teraz tylko się uśmiecha. Kubica wygrał oponami - dłużej jechał na "suchych". Zapytaliśmy go, czy to strategia. Odpowiedział, że raczej fart.

58. okrążenie Raikkonen zjeżdża do boksu. Wraca na tor na piątym miejscu za Sutilem. Świetny wyścig kierowcy Force India.

Dominik: Mam do Was pytanie dotyczące regulaminu F1. O co chodzi z tym jednym manewrem podczas wyprzedzania?

Podczas wyprzedzania można zrobić tylko jeden manewr.

57. okrążenie Massa zjeżdża do boksu. Wraca na tor za Kubicą! Polak na drugim miejscu!

Tymczasem Nick Heidfeld zjeżdża do boksu. Z ostatniego miejsca.

54. okrążenie Kubica zjeżdża do boksu. Mechanicy zakładają mu komplet opon na suchy tor. Wraca na tor na trzecim miejscu, przed Raikkonenem. Do boksu zjeżdża też Hamilton. Bez problemów utrzymuje prowadzenie.

Korespondent wróży trzecie miejsce dla Kubicy. Teraz to my też, panie korespondencie. W każdym razie - widać różnicę między McLarenami i Ferrari, a BMW.

53. okrążenie Kubica tuż za Massą - ma zaledwie 0,5 s straty. Gdyby tak Brazylijczyk powtórzył swój błąd...

moze glupio pytam ale skad komentatorzy wiedza czy zalozyli mu w boksach opony na suche czy na mokre... One sie jakos roznia wygladem?

Różnią się rodzajem bieżnika. A twarde od miękkich - kolorem. Miękkie mają biały pasek na środku.

50. okrążenie I koniec wyścigu dla Piqueta. Uderzył w barierki. To tyle jeśli chodzi o eksperyment z oponami na suchy tor.

48. okrążenie Piquet zjeżdża do boksu. Mechanicy zakładają mu opony na suchy tor. Tymczasem Alonso na takich właśnie oponach ślizga się po torze. Niewiele brakowało, a na jednej z szykan zakończyłby wyścig.

46. okrążenie Według prognoz za sześć minut ma spaść deszcz. A Alonso zjeżdża do boksu i zakłada opony do jazdy po suchym torze. Ostry eksperyment.

43. okrążenie Hamilton ma już 23 s przewagi nad Massą i ma spore szanse na utrzymanie prowadzenia nawet po pit stopie. Nad Kubicą ma blisko 30 s przewagi.

Kolejność w czołówce: Hamilton, Massa, Kubica, Webber, Sutil, Raikkonen, Barrichello, Nakajima, Vettel, Piquet.

40. okrążenie Fisichella zjeżdża do boksu i wysiada z bolidu. To dla niego koniec wyścigu.

39. okrążenie Według prognoz pogody - w ciągu 15 minut ma zacząć padać. Timo Glock wypada z toru i uderza w bandę. Jedzie z uszkodzonym tylnym skrzydłem.

37. okrążenie Tymczasem najszybsi na torze są Mark Webber i Adrian Sutil. Na zmianę poprawiają rekord okrążenia. Jadący na czele Hamilton też jest bardzo szybki. Powiększa przewagę nad Massą i Kubicą.

35. okrążenie Prowadzący Hamilton ustanawia nowy rekord okrążenia. Tymczasem drugi kierowca McLarena, Kovalainen zjeżdża do boksu. Z dziesiątego miejsca spada na 15.

Rawiczanin: Zastanawiam się nad taką sprawą: niewiele widać z kamer z samochodów, które są nad głową kierowcy z powodu deszczu, co potrafię zrozumieć. Ale pytanie: Co widzą kierowcy, którzy są niżej ? Czy mają jakieś specjalne okulary na takie warunki torowe, a może kierowcy mają na okularach kilka warstw "szybek", które zrzucają, gdy są zbyt mokre -> coś jak w żużlu? Pewnie macie eksperta w redakcji, mógłby odpowiedzieć?

Kierowcy mają specjalne cieniutkie warstwy folii, które zrywają, gdy już nic nie widzą.

Korespondent traci wiarę. Ma jeszcze niewielką nadzieję, na wyprzedzenie Hamiltona, ale Massa jest poza zasięgiem.

33. okrążenie Prowadzący Massa zjeżdża do boksu. Spędza w boksie 11,7 s - wraca na tor za Hamiltonem, ale przed Kubicą.

Polsat: "Bardzo długie tankowanie Massy. Oczywiście tankowanie samochodu Massy. My tu czasem używamy takich specjalistycznych zwrotów. Ale wiadomo o co chodzi".

30. okrążenie Nie ma to jak "łukowa prosta". Usłyszeliśmy o niej właśnie w Polsacie.

Kubica musi gonić prowadzącą dwójkę. Do Massy ma w tej chwili ponad 28 s straty. Jeśli Massa zjedzie do boksu, wróci na tor prawdopodobnie przed Polakiem.

28. okrążenie Raikkonen zjeżdża do boksu. Mechanicy wymieniają mu nos, a także zakładają nowy komplet opona na mokry tor i tankują. Fin po 16,1 s w boksie wraca na tor na szóstym miejscu za Sutilem. Kolejność w czołówce: Massa, Hamilton, Kubica, Webber, Sutil, Raikkonen, Trulli, Barrichello.

26. okrążenie Kubica zjeżdża do boksu. Pozostaje na oponach na mokry tor. Polak wraca na tor na czwartym miejscu za Raikkonenem. Ale Fin wypada z toru w tym samym miejscu co Massa i musi zjechać do boksu, zmienić uszkodzone przednie skrzydło.

Korespondent się nie poddaje. Wszyscy twierdzą, że już przestało padać, a on twierdzi że pada. Może nie leje - ale pada.

24. okrążenie Kubica przyspiesza poprawia rezultat Massy, ale Brazylijczyk jest jeszcze szybszy. Polak nadal ma jednak 1,7 s przewagi.

23. okrążenie Kubica ustanowił rekord okrążenia, ale Massa natychmiast go poprawił. Tymczasem tor zaczyna trochę przesychać.

Polsat: Ferrari nigdy nie odnosiło sukcesów w Monako. Odnieśli tu 8 zwycięstw

Ale za to Polacy zawsze dobrze radzili sobie na piłkarskich Mistrzotwach Europy. Nie grali w nich ani razu.

20. okrążenie Rosberg, który zmienił opony na przejściowe, jest bardzo szybki. Ustanawia rekord okrążenia. Niemiec zbliża się do Alonso, który cały czas jedzie w oponach na mokry tor.

Kolejność w czołówce: Kubica, Massa, Hamilton, Raikkonen, Webber, Sutil, Trulli, Barrichello.

18. okrążenie Heidfeld zjeżdża do boksu. Mechanicy zmieniają mu opony, wymieniają też przednie skrzydło. Niemiec wraca na tor na ostatnim miejscu.

Nie wierzcie Polsatowi. Korespondent twierdzi, że wciąż leje. W biurze prasowym gdy Massa wypadł z toru wszyscy nagle stali się Polakami. Owacja na stojąco.

17. okrążenie Kubica ma już nad Massą 2,5 s przewagi. Tymczasem Nick Heidfeld ma przebitą oponę. Webber go wyprzedza, podobnie Trulli i Nakajima.

15. okrążenie Massa wypada z toru. Przez chwilę kręci się wokół własnej osi, o dziwo - w nic nie uderzył. Zanim jednak opanował bolid - Kubica go wyprzedza. Polak liderem!

Alonso zjeżdża do boksu. Rosberg też. Mechanicy znów muszą wymienić kierowcy Williamsa przednie skrzydło.

Michał: Mam wrazenie, ze fakt, ze Filippe Massa "tak bardzo" uciekl zanim wyjechal Safety Car, a Kubica tak latwo dogonil Raikkonen'a, bylo spowodwane taktyka Raikkonen'a wlasnie. Po prostu jechal on specjalnie wolniej, zeby wypracowac lepsza pozycje Massy przed ewentualnym przyszlym PitSTOPem - czyli Raikkonen ZWALNIAL Roberta. Teoretycznie to jest "nie fair", ale z drugiej strony to taktyka zespolu - w zeszlym roku Mistrzem Swiata byl Raikkonen, w tym chca, by byl nim Massa - wiec "zespol pracuje na Masse"...

14. okrążenie Alonso atakuje zbyt agresywnie i uderza w Heidfelda. Niemiec jedzie dalej, bolid Alonso na chwilę staje i za nim tworzy się korek. Oba bolidy są uszkodzone.

13. okrążenie Raikkonen przejeżdża przez aleję serwisową. Wraca na tor na czwartym miejscu, tuż za Hamiltonem. Kubica na drugim miejscu.

12. okrążenie Alonso wyprzedza Marka Webbera i dogania jadącego na piątym miejscu Heidfelda. Hiszpan od razu zaczyna atakować, ale Niemiec dobrze się broni.

10. okrążenie Samochód bezpieczeństwa zjeżdża z toru. Raikkonen został ukarany przejazdem przez aleję serwisową, za to, że na trzy minuty przed startem nie miał jeszcze założonych wszystkich opon.

9. okrążenie Alonso może zostać ukarany - wyjechał z boksu, kiedy pit lane była zamknięta po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa. Samochody Bourdais i Coultharda są ściągane z toru, bolidy jadą za samochodem bezpieczeństwa. Przewaga Massy stopniała do seknundy.

8. okrążenie Kubica jednak nie słucha korespondenta i zbliża się do Raikkonena. Tymczasem Massa odjeżdża - ma już 13 s przewagi nad kolegą z teamem. Alonso uderza w bandę i podobnie jak Hamiltonowi - pęka mu opona. Zjeżdża do boksu. Z tyłu stawki tymczasem kolizja - Coulthard wpada na bandę, a Bourdais wpada na Coultharda. Na torze samochów bezpieczeństwa.

7. okrążenie Korespondent twierdzi, że słowa "leje" można by użyć, gdyby padało dwa razy mniej. Kubica - jak donosi korespondent - specjalnie trzyma się w większym dystansie za Raikkonenem, bo jakby jechał bliżej, to by nic nie widział - przez wodę.

6. okrążenie Hamilton uderzył w bandę i pękła mu prawa tylna opona. Musi zjechać do boksu. Wraca na tor na piątym miejscu. Kolejność w czołówce. Massa, Raikkonen, Kubica, Alonso, Hamilton, Trulli, Heidfeld, Webber.

4. okrążenie Rosberg zjeżdża do boksu. Mechanicy wymieniają mu nos. Bez przedniego skrzydła jedzie też Timo Glock, który uderzył w bandę.

2. okrążenie Button zjeżdża do boksu. Uszkodził bolid, kiedy na starcie uderzył w tył BMW Heidfelda.

1. okrążenie Kolejność po starcie: Massa, Hamilton, Raikkonen, Kubica, Alonso, Rosberg, Trulli, Glock, Heidfeld, Nakajima. Rosberg zaraz po starcie uderzył w tył bolidu Alonso. Oba bolidy jednak jadą dalej, choć przednie skrzydło w samochodzie Rosberga jest uszkodzone.

Start Świetny start Hamiltona, który wyprzedził Raikkonena. Prowadzi Massa, Kubica utrzymał czwartą pozycję.

Dariusz: Witam, mieszkam w monako, na moje oko powoli sie przjasnia, za godzine bedzie pelne slonce

14.01 Wyścig jeszcze się nie zaczął, a już mamy pierwszego pokonanego przez warunki zewnętrzne. Samochód Kovalainena nie ruszył na starcie. Został zepchnięty do boksu. Fin, jeżeli w ogóle, będzie startował z boksu. Kubica więc już zyskał jedną pozycję.

14.00 Trwa okrążenie rozgrzewkowe. A tymczasem przypomnimy kolejność na starcie:
Felipe Massa, Kimi Raikkonen - Lewis Hamilton, Heikki Kovalainen - Robert Kubica, Nico Rosberg - Fernando Alonso, Jarno Trulli - Mark Webber, David Coulthard - Timo Glock, Jenson Button - Nick Heidfeld, Kazuki Nakajima - Rubens Barrichello, Sebastien Bourdais - Nelson Piquet Jr., Adrian Sutil - Giancarlo Fisichella, Sebastian Vettel

13.55 Korespondent "Gazety Wyborczej" bawi się w Krzysia z "Kubusia Puchatka" - chodzi i mówi, że "chyba zanosi się na deszcz". Przestało padać 10 minut temu, ale ciężkie chmury wciąż wiszą nad torem w Monako. Tor jest mokry, więc zapowiada się ruletka w Monte Carlo. Korespondent jest bardzo zadowolony z tej gry słów.

13.52 Okazuje się, że akurat redakcję Polsatu zaprosił na wycieczkę do Francji zespół Renault. I - akurat - ekspertem w studio jest aktor reklamujący firmę sponsorującą Renault. Jaki ten świat mały...

13.50 Dlaczego GP Monaco to najseksowniejsze GP w Formule 1?



13.48 Mądrzejsi od nas i w dodatku będący na miejscu, w Monako znaczy się, również patrzą w niebo i rozważają, czy lepiej, żeby zaczęło padać, czy lepiej, żeby jednak nie zaczęło.

13.45 Zacznijmy od historyjki z życia wziętej. Bohdan wczoraj cały dzień robił zakupy - od samego rana. Spodnie, książki, jedzenie i inne takie pierdoły. Po tym odcięciu od informacji, wrócił do domu akurat, gdy kończyły się Wiadomości w TVP. "Och" - pomyślał - "Obejrzę sport i dowiem się, jak Kubicy poszło w klasyfikacjach" - i włączył Przemysława Babiarza. A w wiadomościach sportowych telewizji publicznej po kolei:
- występ siatkarek w kwalifikacjach GP
- zgrupowanie reprezentacji w Niemczech
- kontuzja Jakuba Błaszczykowskiego
- II liga piłkarska i fragment meczu Polonia Warszawa - Piast Gliwice
- Filmowa relacja z mitingu chodu sportowego "Na rynek marsz w Krakowie...
-... i wreszcie jedno zdanie o Robercie Kubicy.

Telewizji publicznej gratulujemy wyczucia ważności tematu i tego, jak doskonale wypełnia swoją misję, bez względu na to, kto posiada prawa do jakiej dyscypliny. Czujemy się jeszcze mocniej zobowiązani do płacenia abonamentu.