Po co kupować sobie Kubicę?

Kto jest najczęściej pokazywanym sportowcem w telewizji? Kubica. Reklamy na czyim stroju pokazywane są najczęściej? Kubicy. Na jakiej dyscyplinie sportu sponsorzy zyskują najwięcej? Na piłce nożnej.

Tak przynajmniej wynika z badań firmy Pentagon Research, których wyniki za marzec można przeczytać na serwsie wirtualnemedia.pl . W tym miesiącu (w którym odbyły się GP Malezji i Australii) 10 największych stacji telewizyjnych pokazało w sumie 65 godzin relacji z F1 (60% z tego przypadło na Polsat). Kubica wyeksponował marki swoich sponsorów ponad 8000 razy.

Ale w jednym Kubica przegrywa z piłką nożną. Gdyby zamiast pokazywania logo w czasie meczów firmy chciały wykupić czas antenowy zapłaciłyby 47 milionów złotych. Pod tym względem drugie miejsce zajęły skoki (34 milliony). Formuła uzbierała zaledwie 7,5 miliona złotych.

Co z tego wynika, poza tym, że Polska kocha Kubicę? To, że Polska coraz bardziej kocha Kubicę. GP Bahrajnu (już w kwietniu) zebrało największą widownię za czasów Polaka w F1 (4,5 miliona widzów). Ale wniosek jest jeszcze jeden - gdy Kubica zostanie już największym kierowcą wszech czasów i postanowi zakończyć karierę to Polacy pewnie i rozstaną się z bolidami.

A z piłką nożną zostaną na zawsze.

Copyright © Agora SA