Stawka za sponsorowany Tweet zależna jest przede wszystkim od popularności sportowca. Zestawienie najlepiej zarabiających sportowców na Twitterze otwiera piłkarz Realu Madryt, James Rodriguez. Kolumbijczyk obecnie posiada 8,65 mln fanów, co pozwala mu inkasować 40 tys. euro za jeden sponsorowany wpis. Ostatnio na Twitterze Jamesa pojawiła się m.in. reklama najnowszego telefonu marki Huawei
8 lugares, 8 noches y un fotógrafo, mira cómo es #ColombiaDeNoche en http://t.co/ofcSCEYLo6 @HuaweiMovilesCo pic.twitter.com/C5WHRiyjm6
? James Rodríguez (@jamesdrodriguez) wrzesień 1, 2015
Pierwszym i ostatnim tenisistą w zestawieniu jest Rafael Nadal. Hiszpan, co prawda ma nieco mniej followersów od swojego poprzednika (8,48 mln), ale jego nazwisko w świecie sportu znaczy póki co zdecydowanie więcej. Dlatego za jeden wpis na oficjalnym koncie Rafaela Nadala reklamodawcy muszą zapłacić 40,8 tys. euro. Niedawno Nadal zgarniając 40 tys. przekonywał swoich fanów, że już nie może doczekać się jazdy nowym samochodem marki KIA.
Can't wait to try it! https://t.co/xpcGGN3Zuh
? Rafa Nadal (@RafaelNadal) wrzesień 15, 2015
Już pod koniec września premiera nowej odsłony gry FIFA, której głównymi twarzami są gwiazdy reprezentacji Argentyny: Leo Messi i Sergio Aguero. To właśnie u tego drugiego na oficjalnym Twitterze niedawno pojawiła się reklama z ich udziałem. Nic w tym dziwnego, bo Aguero ma aż 9 mln obserwujących. Argentyńczyk za jednego tweeta pobiera min. 40 tys. euro.
Qué bien lo pasamos? :) // This was a lot fun... :) https://t.co/QDziimM56F #FIFA16 #PlayBeautiful
? Sergio Kun Aguero (@aguerosergiokun) wrzesień 16, 2015
Kolejny piłkarz i drugi Kolumbijczyk w rankingu. Falcao za jeden sponsorowany wpis zarabia podobnie jak Sergio Aguero, czyli średnio ponad 40 tys. euro. Gwarantuje mu to podobna liczba fallowersów (9 mln). Nie ma to jak zabawić się z rodziną w parku Disneya i jeszcze na tym zarobić:
Gracias por la atención en estos días @Disney mi familia y yo disfrutamos mucho. pic.twitter.com/GWJKK5V7un
? Radamel Falcao (@FALCAO) lipiec 16, 2015
Na szóstym miejscu znalazła się gwiazda reprezentacji Niemiec i Arsenalu - Mesut Oezil. Niemiec za jeden wpis zarabia minimum 40 tys. euro. W rankingu znalazł się wyżej, ponieważ posiada więcej obserwujących od swoich poprzedników (9,9 mln). Ostatnio Oezil złozył urodzinowe życzenia Franzowi Beckenbauerowi, sprytnie zamieszczając w nich reklamę Adidasa.
He has always known how to #BeTheDifference as a player and as a coach ??Happy birthday, Franz! ?? #Beckenbauer #legend pic.twitter.com/lP6pnnQoWa
? Mesut Özil (@MesutOzil1088) wrzesień 11, 2015
Najlepszą piątkę otwiera Kevin Durant - 59,9 tys. euro za sponsorowany tweet. Niedawno zachęcił niespełna 12 mln fanów do kupienia koszulek PSG.
Honored to have stepped out onto the grass at Parc des Princes in the new Paris-Saint Germain jersey #ALWAYSMORE pic.twitter.com/UihewxEVVk
? Kevin Durant (@KDTrey5) wrzesień 10, 2015
Choć największej gwieździe angielskiego futbolu ostatnio nie wiedzie się na boisku, to wciąż jego akcje marketingowe stoją bardzo wysoko. Za reklamę na koncie Anglika, która trafi do niespełna 12 mln fanów trzeba zapłacić 70 tys. euro. Ostatnio na taki zabieg zdecydowała się firma Nike.
Make any distance striking distance. The new #Hypervenom available now: http://t.co/MtzHItAJL5 @nikefootball pic.twitter.com/on48aLCNLm
? Wayne Rooney (@WayneRooney) sierpień 7, 2015
Najlepszą trójkę rankingu otwiera Neymar. Brazylijczyk to chodząca reklama. Mimo młodego wieku udało mu się wskoczyć do ścisłej elity gwiazd marketingu. Na koncie Neymara znajdziemy mnóstwo reklam, za które trzeba zapłacić 100 tys. euro. Ale czego nie robi się żeby dotrzeć do prawie 20 mln fanów kochających Brazylijczyka?
Já viram meu novo gif animado ? Quer ter o seu ? #Borala tuitar a hashtag do @guarana para descobrir !! pic.twitter.com/JxaXaRKIzU
? Neymar Jr (@neymarjr) wrzesień 4, 2015
Największa gwiazda NBA i jeden z najpopularniejszych sportowców świata LeBron James uplasował się na drugim miejscu. Za reklamę na jego koncie, które śledzi 23,8 mln ludzi trzeba zapłacić 125 tys. euro.
#LeBron13 and I are Charged Up!! #StriveForGreatness #NikeForLife #Blessed pic.twitter.com/jH9gAoXeIJ
? LeBron James (@KingJames) wrzesień 15, 2015
Poza zasięgiem konkurencji jest Cristiano Ronaldo. Najpopularniejszy człowiek na świecie (według Facebooka) bije na głowę wszystkich sportowców. Za jeden sponsorowany wpis na Twitterze zarabia nawet ponad 230 tys. euro. Trudno się jednak temu dziwić, ponieważ w liczbie followersów także nie ma sobie równych. W tej chwili posiada ich niespełna 38 mln.
Madeira, my homeland: the 6th Best Island in the world and 2nd in Europe. Visit and discover why @madeira_islands pic.twitter.com/gUGZFhrpMm
? Cristiano Ronaldo (@Cristiano) wrzesień 1, 2015