Nawet ćwierć miliona za jeden wpis w mediach społecznościowych. Sprawdź, którzy sportowcy zarabiają na tym najwięcej

Media społecznościowe stały się poważną konkurencją dla tradycyjnych umów reklamowych. Sportowcy posiadający konto na Twitterze mogą zarobić na nim krocie. Znane marki za sponsorowane "ćwierknięcie", czyli za niecałą minutę pracy są w stanie zapłacić nawet ćwierć miliona euro. Agencja "Opendorse" właśnie opublikowała najlepiej zarabiających w ten sposób sportowców.
 James Rodriguez James Rodriguez ANDREA COMAS/REUTERS

10. James Rodriguez

Stawka za sponsorowany Tweet zależna jest przede wszystkim od popularności sportowca. Zestawienie najlepiej zarabiających sportowców na Twitterze otwiera piłkarz Realu Madryt, James Rodriguez. Kolumbijczyk obecnie posiada 8,65 mln fanów, co pozwala mu inkasować 40 tys. euro za jeden sponsorowany wpis. Ostatnio na Twitterze Jamesa pojawiła się m.in. reklama najnowszego telefonu marki Huawei

 

 

 

Rafael Nadal spieszy do piłki Rafael Nadal spieszy do piłki MIKE SEGAR / REUTERS / REUTERS

9. Rafael Nadal

Pierwszym i ostatnim tenisistą w zestawieniu jest Rafael Nadal. Hiszpan, co prawda ma nieco mniej followersów od swojego poprzednika (8,48 mln), ale jego nazwisko w świecie sportu znaczy póki co zdecydowanie więcej. Dlatego za jeden wpis na oficjalnym koncie Rafaela Nadala reklamodawcy muszą zapłacić 40,8 tys. euro. Niedawno Nadal zgarniając 40 tys. przekonywał swoich fanów, że już nie może doczekać się jazdy nowym samochodem marki KIA.

Manchester City - Chelsea Manchester City - Chelsea CARL RECINE/REUTERS

8. Sergio Aguero

Już pod koniec września premiera nowej odsłony gry FIFA, której głównymi twarzami są gwiazdy reprezentacji Argentyny: Leo Messi i Sergio Aguero. To właśnie u tego drugiego na oficjalnym Twitterze niedawno pojawiła się reklama z ich udziałem. Nic w tym dziwnego, bo Aguero ma aż 9 mln obserwujących. Argentyńczyk za jednego tweeta pobiera min. 40 tys. euro.

7. Radamel Falcao

Kolejny piłkarz i drugi Kolumbijczyk w rankingu. Falcao za jeden sponsorowany wpis zarabia podobnie jak Sergio Aguero, czyli średnio ponad 40 tys. euro. Gwarantuje mu to podobna liczba fallowersów (9 mln). Nie ma to jak zabawić się z rodziną w parku Disneya i jeszcze na tym zarobić:

6. Mesut Oezil

Na szóstym miejscu znalazła się gwiazda reprezentacji Niemiec i Arsenalu - Mesut Oezil. Niemiec za jeden wpis zarabia minimum 40 tys. euro. W rankingu znalazł się wyżej, ponieważ posiada więcej obserwujących od swoich poprzedników (9,9 mln). Ostatnio Oezil złozył urodzinowe życzenia Franzowi Beckenbauerowi, sprytnie zamieszczając w nich reklamę Adidasa.

Kevin Durant Kevin Durant JOHN RAOUX/AP

5. Kevin Durant

Najlepszą piątkę otwiera Kevin Durant - 59,9 tys. euro za sponsorowany tweet. Niedawno zachęcił niespełna 12 mln fanów do kupienia koszulek PSG.

Wayne Rooney Wayne Rooney KIRSTY WIGGLESWORTH/AP

4. Wayne Rooney

Choć największej gwieździe angielskiego futbolu ostatnio nie wiedzie się na boisku, to wciąż jego akcje marketingowe stoją bardzo wysoko. Za reklamę na koncie Anglika, która trafi do niespełna 12 mln fanów trzeba zapłacić 70 tys. euro. Ostatnio na taki zabieg zdecydowała się firma Nike.

Barcelona - Atletico Relacja Online za darmo Barcelona - Atletico Relacja Online za darmo JAVIER BARBANCHO/REUTERS

3. Neymar

Najlepszą trójkę rankingu otwiera Neymar. Brazylijczyk to chodząca reklama. Mimo młodego wieku udało mu się wskoczyć do ścisłej elity gwiazd marketingu. Na koncie Neymara znajdziemy mnóstwo reklam, za które trzeba zapłacić 100 tys. euro. Ale czego nie robi się żeby dotrzeć do prawie 20 mln fanów kochających Brazylijczyka?

LeBron James prezentował się fenomenalnie, ale nawet to nie wystarczyło do pokonania Warriors. LeBron James prezentował się fenomenalnie, ale nawet to nie wystarczyło do pokonania Warriors. Bob Donnan / USA Today Sports

2. LeBron James

Największa gwiazda NBA i jeden z najpopularniejszych sportowców świata LeBron James uplasował się na drugim miejscu. Za reklamę na jego koncie, które śledzi 23,8 mln ludzi trzeba zapłacić 125 tys. euro.

1. Cristiano Ronaldo

Poza zasięgiem konkurencji jest Cristiano Ronaldo. Najpopularniejszy człowiek na świecie (według Facebooka) bije na głowę wszystkich sportowców. Za jeden sponsorowany wpis na Twitterze zarabia nawet ponad 230 tys. euro. Trudno się jednak temu dziwić, ponieważ w liczbie followersów także nie ma sobie równych. W tej chwili posiada ich niespełna 38 mln.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.